24/7 verblijven

Stichting Swoeng wil zorg, wonen en leven combineren in dezelfde omgeving, nabij het erf van Zuz & Zo. Het wordt echter geen commune, de woongroep richt zich op samenhang en integratie met het dorp en de buurt.

Het bestuur is momenteel, samen met Zuz & Zo en Landgoed ’t Rozendael, bezig met de
ontwikkeling van 12 leefplekken op het terrein van het voormalige KI station aan de Rozendaelseweg in Lierderholthuis, direct grenzend aan de zorgboerderij. Medio 2023 is de beoogde locatie aangekocht door het landgoed, met als doel om hier de wooneenheden te ontwikkelen en deze te verhuren aan Swoeng en haar bewoners. Een unieke samenwerking én een uitgelezen kans om 24 uurszorg te bieden aan onze doelgroep: jongvolwassenen met autisme.

De wooneenheden zullen qua type enigszins van elkaar te verschillen, omdat onze (toekomstige) bewoners ook verschillend zijn. Hierbij zoeken we naar de balans tussen zelfstandigheid, verzorging, je kunnen terugtrekken, groepsactiviteiten etc. De bedoeling is om duurzaam en ecologisch verantwoord te bouwen, met behoud van cultuurhistorische elementen en aandacht voor landschapsherstel.

Ca. 9 deelnemers hebben een indicatie voor begeleid wonen. Met hen hebben we een
deelnemersovereenkomst afgesloten. Elders in deze regio is geen (vergelijkbare) vorm beschikbaar voor onze deelnemers.

.